Feedback Form

  

Oprettet: 20-12-2017

Værdiansættelse

Der er fire værdiansættelsesmetoder:

  • DCF-metoden
  • Sammenligningsmetoden
  • Substansmetoden
  • Mæglermetoden

 

Læs mere om de fire værdiansættelsesmetoder i notatet Værdiansættelsesmetoder

 

Vi benytter DCF-modellen som værdiansættelsesmetode og har med baggrund i DCF-modellen udviklet et værdiansættelsesværktøj til brug ved due diligence. Værktøjet er et regneark kaldet Værktøj til due diligence.

 

 

Du finder en vejledning til regnearket i notatet Værktøj til due diligence.

 

Når sælger skal værdiansætte

Hvis du som ejer af en virksomhed skal sælge eller vil optimere din virksomhed, så kan du indenfor due diligence-værdiansættelsesprocessen lave din egen værdiansættelse af virksomheden ved hjælp af en strategisk regnskabsanalyse.

 

Notatet Strategisk regnskabsanalyse forklarer, hvad en strategisk regnskabsanalyse er, og hvad du kan bruge den til.

Sidst bekræftet: 20-12-2017 Oprettet: 20-12-2017 Revideret: 20-12-2017

Forfatter

Økonomi & Virksomhedsledelse
Specialkonsulent

Kenneth Kjeldgaard

SEGES Finans & Formue A/S