Feedback Form
Planteavl

Plantekongres 2019 

Oprettet: 04-10-2017
Revideret: 12-09-2018

Vigtigt at vide for indlægsholdere og ordstyrere

Plantekongressen er et stort arrangement med mange indlæg og et stramt program. For at sikre en god kongres er det vigtigt, at du følger denne vejledning.

Kongressen giver deltagerne mulighed for at få et overblik over den nyeste viden, forsknings- og forsøgsresultater samt udviklingstendenser inden for planteproduktion, natur og miljø. Kongressen består af 88 sessioner fordelt på 20 temaer.

Tid og sted

Plantekongressen holdes den 15. og 16. januar 2019 i Herning Kongrescenter.

1. Indlægsholdere

I oktober modtager du en mail, hvor du kan læse om rammerne for dit indlæg (indlægstitel, tidspunkt, længde mv.) 
Hvis du har faglige spørgsmål omkring dit indlæg og sessionen, er du meget velkommen til at kontakte den faglige kontaktperson for din session. Hvis titlen på dit indlæg evt. ønskes omformuleret lidt, bedes du afklare det med kontaktpersonen snarest muligt.

Vigtige datoer:

Ca. 15. november
Du modtager et personligt link til din tilmelding til kongressen. Tilmeld dig KUN via det link.

20. november
Frist for at sende dit abstract/sammendrag til Pia Bay, pib@seges.dk

Senest 10. januar inden kl. 12.00
Send dit PowerPoint-show til Connie Vyrtz Pedersen, cvp@seges.dk

Målgruppen for dit indlæg

Vi forventer af dig, at du formidler stoffet, så alle – især landmænd og rådgivere - får et godt udbytte af dit indlæg. Sessioner mærket med en ugle er med en mere teoretisk og dybere gennemgang af et emne. Sessioner mærket med en traktor er mere praktiske og anvendelsesorienterede. Alle er dog velkomne uanset ugle eller traktor eller begge dele.

Abstract/sammendrag

Skriv evt. et kort abstract/sammendrag af dit indlæg. Send det som PDF senest den 20. november til Pia Bay, pib@seges.dk

Filen skal være døbt med sessionsnummer og indlægstitel. 

Dit show til indlægget

Send dit show til Connie Vyrtz Pedersen, cvp@seges.dk  senest den 10. Januar kl. 12. Filen må maks. være på 10MB.
Sekretariatet sørger for, at showet er tilgængeligt på pc'er i lokalerne på Kongrescentret. Du er meget velkommen til at medbringe en backup på et stick. Shows lægges efter kongressens afholdelse ind på den enkelte session i web-programmet. Hvis du medbringer dit show på en Mac, så SKAL Connie orienteres herom inden den 10. januar for at sikre afviklingen.

PowerPoint til SEGES medarbejderne kan downloades her.

Se vejledning for PowerPoint-shows 

Se hvilke AV-midler, der er til rådighed på kongressen

Opskrift på et godt indlæg

Få succes på Plantekongressen - de 10 bud

2. Ordstyrere

Ordstyreren er helt afgørende for at skabe den gode stemning og for at holde energiniveauet oppe i den enkelte session. Du skal tydeligt vise engagement og skabe interesse for indlæggene og derved  få deltagerne til at debattere.

Ca. 15. november
Du modtager et personligt link til din tilmelding til kongressen. Tilmeld dig KUN via det link

Se liste over ordstyrere

Som ordstyrer er opgaverne at:

  • Byde velkommen, og give ordet til indlægsholderne
  • Holde øje med tiden og give indlægsholderne besked, når deres tid er ved at være gået
  • Have forberedt 1-2 spørgsmål til indlægsholderne, hvis det kniber med at få spørgsmål fra salen.
  • Lede diskussionen
  • Afrunde emnet og takke indlægsholderne og deltagerne i debatten
  • Sikre at sessionen afsluttes til tiden, så alle kan komme videre.

Afviklingen

Vi vil bede dig om at være i lokalet ca. 10 minutter, før sessionen starter. Tag kontakt til en af hjælperne og hils på den lokaleansvarlige hjælper. På dit bord finder du et gult og et rødt kort mærket henholdsvis: "3 min. tilbage" og "Afslut nu", som bruges til at anspore indlægsholderen til at overholde tiden. Der vil også være en liste over sessionerne og indlægsholderne, så du kan se taletiden for indlægsholderne.

Hjælpere

I hvert lokale vil der være meget synlige hjælpere fra de arrangerende institutioner. De vil forestå de praktiske og tekniske ting ved afviklingen – pc, lyd, mikrofoner til indlægsholdere og til spørgsmål fra deltagerne, få lukket dørene osv.

Skulle der være behov for at tilkalde speciel teknisk assistance, få reguleret temperatur/udluftning el. lign., så vil hjælperne også stå for dette.

 

Sidst bekræftet: 12-09-2018 Oprettet: 04-10-2017 Revideret: 12-09-2018

 Kongressekretariatet

Overordnet ansvar, program, indlæg, afvikling mv.
 
Specialkonsulent Henrik Buus

Tilmelding/registrering og fakturering
 
Kongreskonsulent Christina Rævskær Thomsen

Indlægsholdere: accept, shows, fotos
 
Afdelings- og teamkoordinator
Connie Vyrtz Pedersen

Abstract/korte sammendrag
 
Webkoordinator Pia Bay

Presse
 
Specialkonsulent Bodil Pedersen

Forfatter

PlanteInnovation